Go Back  R/C Tech Forums > General Forums > RC Boating
My first boat, ProBoat Recoil 17 >

My first boat, ProBoat Recoil 17

Community
Wiki Posts
Search
Like Tree2Likes

My first boat, ProBoat Recoil 17

Thread Tools
 
Search this Thread
 
Rate Thread
 
Old 07-20-2019, 06:58 AM
  #16  
Tech Elite
Thread Starter
 
targetingxmod's Avatar
 
Join Date: Apr 2012
Location: Europe - Portugual
Posts: 2,498
Default

An upgrade or an downgrade?
targetingxmod is offline  
Old 07-20-2019, 07:00 AM
  #17  
Tech Elite
Thread Starter
 
targetingxmod's Avatar
 
Join Date: Apr 2012
Location: Europe - Portugual
Posts: 2,498
Default

targetingxmod is offline  
Old 08-10-2019, 04:14 PM
  #18  
Tech Elite
Thread Starter
 
targetingxmod's Avatar
 
Join Date: Apr 2012
Location: Europe - Portugual
Posts: 2,498
Default

Well 2 boats runing... :P

targetingxmod is offline  
Old 08-10-2019, 04:30 PM
  #19  
Tech Elite
Thread Starter
 
targetingxmod's Avatar
 
Join Date: Apr 2012
Location: Europe - Portugual
Posts: 2,498
Default

And the last video of the "alloy" prop... back to stock one!
targetingxmod is offline  
Old 08-11-2019, 01:23 AM
  #20  
Tech Elite
Thread Starter
 
targetingxmod's Avatar
 
Join Date: Apr 2012
Location: Europe - Portugual
Posts: 2,498
Default

Back to original prop! Much better out of the box...

targetingxmod is offline  
Old 08-11-2019, 01:40 PM
  #21  
Tech Adept
 
magnum_junior's Avatar
 
Join Date: May 2009
Location: CT
Posts: 119
Default

Which pro-boat (17 or 26) is faster? Assuming batteries are of adequate capacity and discharge rating.
magnum_junior is offline  
Old 08-15-2019, 09:43 AM
  #22  
Tech Elite
Thread Starter
 
targetingxmod's Avatar
 
Join Date: Apr 2012
Location: Europe - Portugual
Posts: 2,498
Default

Originally Posted by magnum_junior
Which pro-boat (17 or 26) is faster? Assuming batteries are of adequate capacity and discharge rating.
I like both...but prefer the bigger one! The Recoil 26. It is more stable. I bought the 17" only because i can play it on a river pool on my vacation that is some what small for the 26".

Both are speed demons out of the box. Nothing special for boat guys, but plenty for newbies on rc boats. I pretend to use 4s and 5s on my Recoil 26 since i change the ESC for a capable one!
I have one more video i made today with the 17" to uploaded. Stay tuned!

Thanks!
targetingxmod is offline  
Old 08-15-2019, 05:25 PM
  #23  
Tech Elite
Thread Starter
 
targetingxmod's Avatar
 
Join Date: Apr 2012
Location: Europe - Portugual
Posts: 2,498
Default

With a 3s HV lipo...

targetingxmod is offline  
Old 06-28-2021, 04:48 AM
  #24  
Tech Rookie
 
Join Date: Jun 2021
Posts: 1
Default Question recoil 17

Bonjour à tous,
J'ai depuis plusieurs années le recoil 17 de proboat (rouge). J'ai parfois l'occasion d'en faire sur un grand lac, donc par conséquent d'aller plus vite
Mon problème est qu'au bout d'un certain temps (2 min, ou moins selon ma vitesse) les gaz s'arrêtent, et lorsque je remets des gaz, le bateau est bridé, et je ne peux pas aller au delà d'une certaine vitesse, je ne peux plus aller a fond ! Cela est très embêtant car je ne peux pas en faire beaucoup. Il "se bloque" rapidement...
Lorsque j'attends, je débranche ma batterie, et ouvre le capot, pendant 15 min, et que j'en refais après, le même problème revient au bout de quelques minutes.
Auriez vous une idée d'où vient le problème, sachant que mon moteur et mon contrôleur sont froids lorsque la vitesse se bloque.
Merci d'avance pour votre aide !!
nico789 is offline  
Old 07-04-2021, 03:02 AM
  #25  
Tech Elite
Thread Starter
 
targetingxmod's Avatar
 
Join Date: Apr 2012
Location: Europe - Portugual
Posts: 2,498
Default

Originally Posted by nico789
Bonjour à tous,
J'ai depuis plusieurs années le recoil 17 de proboat (rouge). J'ai parfois l'occasion d'en faire sur un grand lac, donc par conséquent d'aller plus vite
Mon problème est qu'au bout d'un certain temps (2 min, ou moins selon ma vitesse) les gaz s'arrêtent, et lorsque je remets des gaz, le bateau est bridé, et je ne peux pas aller au delà d'une certaine vitesse, je ne peux plus aller a fond ! Cela est très embêtant car je ne peux pas en faire beaucoup. Il "se bloque" rapidement...
Lorsque j'attends, je débranche ma batterie, et ouvre le capot, pendant 15 min, et que j'en refais après, le même problème revient au bout de quelques minutes.
Auriez vous une idée d'où vient le problème, sachant que mon moteur et mon contrôleur sont froids lorsque la vitesse se bloque.
Merci d'avance pour votre aide !!
Could be the LVC on esc starting to kick! Try to reduce it! I have no idea if that esc is programable...and i sold it a few years ago! good luck! Also try a graphene lipo... should also solve cutting issues!
targetingxmod is offline  
Old 07-23-2021, 07:33 AM
  #26  
Tech Adept
 
SerialCrasher's Avatar
 
Join Date: Jul 2021
Location: Switzerland
Posts: 127
Default

My son has this little boat. Very nice. I have a Miss Geico, It's always good fun to run together (from our "1/1" boat).
SerialCrasher is offline  
Old 08-09-2021, 01:02 PM
  #27  
Tech Adept
 
SerialCrasher's Avatar
 
Join Date: Jul 2021
Location: Switzerland
Posts: 127
Default

Originally Posted by nico789
Bonjour à tous,
J'ai depuis plusieurs années le recoil 17 de proboat (rouge). J'ai parfois l'occasion d'en faire sur un grand lac, donc par conséquent d'aller plus vite
Mon problème est qu'au bout d'un certain temps (2 min, ou moins selon ma vitesse) les gaz s'arrêtent, et lorsque je remets des gaz, le bateau est bridé, et je ne peux pas aller au delà d'une certaine vitesse, je ne peux plus aller a fond ! Cela est très embêtant car je ne peux pas en faire beaucoup. Il "se bloque" rapidement...
Lorsque j'attends, je débranche ma batterie, et ouvre le capot, pendant 15 min, et que j'en refais après, le même problème revient au bout de quelques minutes.
Auriez vous une idée d'où vient le problème, sachant que mon moteur et mon contrôleur sont froids lorsque la vitesse se bloque.
Merci d'avance pour votre aide !!
On l’utilise aussi sur un grand lac (le Léman en l’occurrence ) - jamais eu de tels problèmes
Ce fut le 1er bateau RC de mon fils

Une vieille vidéo qu’on avait faite

SerialCrasher is offline  

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Trackbacks are On
Pingbacks are On
Refbacks are Off



You have already rated this thread Rating: Thread Rating: 0 votes,  average.

Contact Us - Archive - Advertising - Cookie Policy - Privacy Statement - Terms of Service -

Copyright © 2024 MH Sub I, LLC dba Internet Brands. All rights reserved. Use of this site indicates your consent to the Terms of Use.