NEW X-ray
#1
NEW X-ray
I spoke to Martin Hudy this weekend at the Team Orion Speed Weekend.
A new Xray is comming verry short. It has a new topdeck and new battery layout. I don't speak english so good .. This is it in german. Maby someone can translate it.
Der gesamte Schwerpunkt und der des Oberdecks wurde deutlich gesenkt.
Die Achsgeometrie vorne und hinten ist komplett neu.
Die Radaufnahme für die Felge wird nicht mehr mit einer Schraube befestigt, sondern konstruktionsbedingt mit einer Mutter - weiterhin alles in Federstahl XRAY QUALITÄT!!!
Die C-Hub Aufnahme und Radträger vorne und hinten sind in neuer Geometrie
Die Aluminiumteile zur Aufnahme der Schwingen sind schmaler, vorne kürzer und hinten länger, daraus ergibt sich ein neues Topdeck mit mehreren Einstellmöglichkeiten, hart/weich.
Die Anordnung der Akkus ist gleich geblieben, aber die Gewichtsverteilung wurde geändert.
Die Chassisteile und das Oberdeck sind völlig neu.
Und vieles mehr! !!!
With kind regards,
Hugo van den Berg
A new Xray is comming verry short. It has a new topdeck and new battery layout. I don't speak english so good .. This is it in german. Maby someone can translate it.
Der gesamte Schwerpunkt und der des Oberdecks wurde deutlich gesenkt.
Die Achsgeometrie vorne und hinten ist komplett neu.
Die Radaufnahme für die Felge wird nicht mehr mit einer Schraube befestigt, sondern konstruktionsbedingt mit einer Mutter - weiterhin alles in Federstahl XRAY QUALITÄT!!!
Die C-Hub Aufnahme und Radträger vorne und hinten sind in neuer Geometrie
Die Aluminiumteile zur Aufnahme der Schwingen sind schmaler, vorne kürzer und hinten länger, daraus ergibt sich ein neues Topdeck mit mehreren Einstellmöglichkeiten, hart/weich.
Die Anordnung der Akkus ist gleich geblieben, aber die Gewichtsverteilung wurde geändert.
Die Chassisteile und das Oberdeck sind völlig neu.
Und vieles mehr! !!!
With kind regards,
Hugo van den Berg
#2
Tech Elite
iTrader: (41)
Google translation
"The entire emphasis and that of the upper deck were lowered clearly. Oh geometry is completely new in front and in the back. The wheel admission for the rim is fastened no more with a screw, but construction dependently with a nut/mother - further everything in spring steel XRAY QUALITY!!! The C-stroke admission and wheel carriers are in new geometry the aluminum parts in front and in the back for the admission of the rockers are more narrowly, in front shorter and in the back longer, from this arise a new Topdeck with several adjustment possibilities, hardsoftly. The arrangement of the Akkus remained alike, but the weight distribution was changed. The chassis parts and the upper deck are completely new. And much more besides!"
"The entire emphasis and that of the upper deck were lowered clearly. Oh geometry is completely new in front and in the back. The wheel admission for the rim is fastened no more with a screw, but construction dependently with a nut/mother - further everything in spring steel XRAY QUALITY!!! The C-stroke admission and wheel carriers are in new geometry the aluminum parts in front and in the back for the admission of the rockers are more narrowly, in front shorter and in the back longer, from this arise a new Topdeck with several adjustment possibilities, hardsoftly. The arrangement of the Akkus remained alike, but the weight distribution was changed. The chassis parts and the upper deck are completely new. And much more besides!"
#3
Tech Fanatic
#4
SWEEEEET! i never really liked the fk05 anyway, looks like the 06 will be what the 05 was supposed to be from the get go, slightly more yoky BD/MSX/cyclone like
by the way a mate who owns a fk05 and a cyclone, recently on a small tight indoor track with rubbers said he felt instantly quicker with the cyclone.
#6
YEAH!!! now i gotta wait untill the 06 is released the no more FK04!
#7
just have to wait for orion to post event coverage on their site..hopefully some pics will be out.