R/C Tech Forums

Go Back   R/C Tech Forums > General Forums > Electric On-Road

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
Old 02-03-2008, 09:03 AM   #10696
Tech Elite
 
BlackedOutREVO's Avatar
R/C Tech Elite Subscriber
 
Join Date: Mar 2007
Location: CA
Posts: 3,790
Trader Rating: 67 (100%+)
Default

Quote:
Originally Posted by Syber Serulean View Post
well thats the thing...parts support around here is mainly in the Associated TC5 department and for some reason the TC5 just doesnt draw my attention. Parts support is mainly the realm of TC5 and JRXS-R, and though the R attracts me...i dunno i would rather get something else. The local hobbytown carries AE and Losi really good. No corally, xray, or *double checks*... yay HB is in full force there, sorta! Guess that seals my decision haha. I ran for a super long time carrying no extra parts for my Tc3 (and hardly ever having to buy any) so as long as parts are somewhat available im happy. Ill order the rest online (spare arms, c-hubs, etc).

but yeah. Whats wrong with the diff? I plan on using a sintered 13.5/GTB system and right now my Tc3 needs diff upgrades because its too much for the regular composite diffs.

tell me more about this "new one" on the way you speak of? Was it that 5-cell lookin one ive seen around? Gonna be a huge improvement (like JRXS vs. JRXS-R) or like Xray T2 vs. T2 007? If it isnt shaping up to be a huge thing, ill just get the WCE.

but im cheap and not willing to pay the $460 price tag (its the reason i have not gotten a new TC. I started with a $160 rtr Ofna Ob4 international and that thing rocked my sox off but had no parts support, so after a year and a half i got the FT tc3 for 180 and parts support is STILL strong...). I know a person or two who can get me a nice discount (a friend of mine got a JRXS-R for $250 new through this person...$250 im willing to pay haha).

yeah im cheap. :P

Yeah, you could always stock up on parts, but its nice to have people at your track with the same car, then you can get the set up help... but finding a set up seems to be pretty simple, at my track one of the big guys gave me andy moore's set up I believe it was (I can find it for you if you want it) And its a really good set up

The diff screws will break if you dont build the diff right, or because the diff was set to tight, but a shim under the diff nut fixed that for me.... Then its all good

And theres cyclones here for sale, all at really good prices, just get a black cyclone, and not the moore speed.... That will shave off lots of cash, used and brand new

Quote:
Originally Posted by B18C Turbo View Post
I use the hotbodies titanium diff screw/t-nut and haven't had any issues, just build the diff according to the manual and maintain it properly.

Yup
__________________
R1 Wurks/Awesomatix USA/Roche USA/Protoform/Solaris/Mo Speed/Speedworld Raceway
BlackedOutREVO is offline   Reply With Quote
Old 02-03-2008, 09:27 AM   #10697
Tech Champion
 
STLNLST's Avatar
 
Join Date: Sep 2001
Location: Sacramento
Posts: 8,871
Trader Rating: 19 (100%+)
Default

Quote:
Originally Posted by Syber Serulean View Post
oh no ive said too much! lol. Honestly i dont know if i can get it, its not likely to happen anyways. I'd be happy finding one used. "i know some people that know some people" is all i can say lol.

anyways...about those diffs you mentioned...

I have a TC5 with alot of extras and hop up's that I'll let go for $300 shipped. Anyone that knows me knows that I keep my stuff in excellent condition. PM if interested.
STLNLST is offline   Reply With Quote
Old 02-03-2008, 10:39 AM   #10698
Tech Elite
 
Syber Serulean's Avatar
 
Join Date: Oct 2002
Location: Riverside
Posts: 3,656
Trader Rating: 28 (100%+)
Send a message via AIM to Syber Serulean
Default

what are the biggest differences between the regular cyclone, Hara, Surikarn, and Moore editions? What makes one better than the other?
Syber Serulean is offline   Reply With Quote
Old 02-03-2008, 10:46 AM   #10699
Tech Elite
 
SammyZ's Avatar
 
Join Date: Sep 2005
Location: New England
Posts: 3,046
Trader Rating: 138 (100%+)
Default

Quote:
Originally Posted by Syber Serulean View Post
what are the biggest differences between the regular cyclone, Hara, Surikarn, and Moore editions? What makes one better than the other?
mostly just anodized aluminum parts and with the moorespeed you get titanium shockshafts and hinge pins. The moorespeed, hara and surikarn kits get 3.5mm shock towers. Also the moorespeed has true MIP CVD's and all other cyclones have CVA's (no big deal or much of a difference).

If you want something really shiny and pretty get the hara, surikarn or moorespeed. If you dont care and just want a sharp looking sedan get a black kit.
SammyZ is offline   Reply With Quote
Old 02-03-2008, 12:13 PM   #10700
Tech Elite
 
BlackedOutREVO's Avatar
R/C Tech Elite Subscriber
 
Join Date: Mar 2007
Location: CA
Posts: 3,790
Trader Rating: 67 (100%+)
Default

Quote:
Originally Posted by STLNLST View Post
I have a TC5 with alot of extras and hop up's that I'll let go for $300 shipped. Anyone that knows me knows that I keep my stuff in excellent condition. PM if interested.
I thought you were going to keep it?

Quote:
Originally Posted by B18C Turbo View Post
mostly just anodized aluminum parts and with the moorespeed you get titanium shockshafts and hinge pins. The moorespeed, hara and surikarn kits get 3.5mm shock towers. Also the moorespeed has true MIP CVD's and all other cyclones have CVA's (no big deal or much of a difference).

If you want something really shiny and pretty get the hara, surikarn or moorespeed. If you dont care and just want a sharp looking sedan get a black kit.
Well said I wanted the purple awesomeness so I bought a Moore speed lol...... Couldnt resist
__________________
R1 Wurks/Awesomatix USA/Roche USA/Protoform/Solaris/Mo Speed/Speedworld Raceway
BlackedOutREVO is offline   Reply With Quote
Old 02-03-2008, 12:23 PM   #10701
Tech Elite
 
SammyZ's Avatar
 
Join Date: Sep 2005
Location: New England
Posts: 3,046
Trader Rating: 138 (100%+)
Default

yeah the moorespeed is defintely the coolest sedan I have ever owned! It wasn't purple enough so i added purple aluminum steering knuckles, c-hubs, rear hubs, steering arm, and front and rear ball diffs all in purple!\

i actually just bought another moorespeed for rubber tire class! I love this car!
SammyZ is offline   Reply With Quote
Old 02-03-2008, 01:20 PM   #10702
Tech Elite
 
Syber Serulean's Avatar
 
Join Date: Oct 2002
Location: Riverside
Posts: 3,656
Trader Rating: 28 (100%+)
Send a message via AIM to Syber Serulean
Default

so other than anodizing and insignificant parts differences, its the same thing? cool...hmm....
Syber Serulean is offline   Reply With Quote
Old 02-03-2008, 01:47 PM   #10703
Tech Elite
 
BlackedOutREVO's Avatar
R/C Tech Elite Subscriber
 
Join Date: Mar 2007
Location: CA
Posts: 3,790
Trader Rating: 67 (100%+)
Default

Quote:
Originally Posted by B18C Turbo View Post
yeah the moorespeed is defintely the coolest sedan I have ever owned! It wasn't purple enough so i added purple aluminum steering knuckles, c-hubs, rear hubs, steering arm, and front and rear ball diffs all in purple!\

i actually just bought another moorespeed for rubber tire class! I love this car!
Dang man!!! Post some pics up!!!!

Quote:
Originally Posted by Syber Serulean View Post
so other than anodizing and insignificant parts differences, its the same thing? cool...hmm....
Yeah, thats it....
__________________
R1 Wurks/Awesomatix USA/Roche USA/Protoform/Solaris/Mo Speed/Speedworld Raceway
BlackedOutREVO is offline   Reply With Quote
Old 02-03-2008, 04:42 PM   #10704
Tech Elite
 
SammyZ's Avatar
 
Join Date: Sep 2005
Location: New England
Posts: 3,046
Trader Rating: 138 (100%+)
Default

yeah man Im gonna get some pics up of it! its beautiful!!!!!!!
SammyZ is offline   Reply With Quote
Old 02-03-2008, 04:48 PM   #10705
Tech Elite
 
Syber Serulean's Avatar
 
Join Date: Oct 2002
Location: Riverside
Posts: 3,656
Trader Rating: 28 (100%+)
Send a message via AIM to Syber Serulean
Default

anyone got one for sale? lol. Otherwise i was made an offer i cant refuse.
Syber Serulean is offline   Reply With Quote
Old 02-03-2008, 05:45 PM   #10706
Tech Elite
 
BlackedOutREVO's Avatar
R/C Tech Elite Subscriber
 
Join Date: Mar 2007
Location: CA
Posts: 3,790
Trader Rating: 67 (100%+)
Default

Quote:
Originally Posted by B18C Turbo View Post
yeah man Im gonna get some pics up of it! its beautiful!!!!!!!
lol im sure!

Mines stock, IMO nothing needs upgrading.... I have a pdub bumper on it, thats about it
__________________
R1 Wurks/Awesomatix USA/Roche USA/Protoform/Solaris/Mo Speed/Speedworld Raceway
BlackedOutREVO is offline   Reply With Quote
Old 02-03-2008, 08:05 PM   #10707
Tech Elite
 
SammyZ's Avatar
 
Join Date: Sep 2005
Location: New England
Posts: 3,046
Trader Rating: 138 (100%+)
Default

Quote:
Originally Posted by Syber Serulean View Post
anyone got one for sale? lol. Otherwise i was made an offer i cant refuse.
where are you getting the kits so cheap?
SammyZ is offline   Reply With Quote
Old 02-03-2008, 08:15 PM   #10708
Tech Elite
 
Syber Serulean's Avatar
 
Join Date: Oct 2002
Location: Riverside
Posts: 3,656
Trader Rating: 28 (100%+)
Send a message via AIM to Syber Serulean
Default

Quote:
Originally Posted by B18C Turbo View Post
where are you getting the kits so cheap?
well a local saw my post about me wondering what car was best (a few posts above) and sent me a msg about a car he had for sale, and he races at the same races i do so he struck me a friendly local discount deal, thats all. Nothing secret lol.

the other thing i said, well i have a friend that has a friend that works at horizon...but thats alot more on the DL and an incredible long-shot of a chance so i've counted that one out.
Syber Serulean is offline   Reply With Quote
Old 02-03-2008, 09:12 PM   #10709
Tech Champion
 
STLNLST's Avatar
 
Join Date: Sep 2001
Location: Sacramento
Posts: 8,871
Trader Rating: 19 (100%+)
Default

Quote:
Originally Posted by BlackedOutREVO View Post
I thought you were going to keep it?
Yeah but now I'm thinking to myself.....why keep parts for two cars???
STLNLST is offline   Reply With Quote
Old 02-03-2008, 09:21 PM   #10710
Tech Elite
 
BlackedOutREVO's Avatar
R/C Tech Elite Subscriber
 
Join Date: Mar 2007
Location: CA
Posts: 3,790
Trader Rating: 67 (100%+)
Default

Quote:
Originally Posted by STLNLST View Post
Yeah but now I'm thinking to myself.....why keep parts for two cars???
Especially when the cyclone is so much cooler
__________________
R1 Wurks/Awesomatix USA/Roche USA/Protoform/Solaris/Mo Speed/Speedworld Raceway
BlackedOutREVO is offline   Reply With Quote
Reply

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Hot Bodies Cyclone S wardyl Electric On-Road 4 10-01-2008 07:01 AM
Hot bodies Cyclone 12 k7king R/C Items: For Sale/Trade 1 09-04-2008 07:09 AM
WTB Hot Bodies Cyclone/ cyclone Parts tenpins77 R/C Items: Wanted to Buy 0 07-29-2008 07:48 AM
Hot Bodies Cyclone sdt1 Australia For Sale/Trade 6 07-13-2008 02:05 AM
WTB: Cyclone S/Cyclone Painted bodies vazzo Australia Wanted to Buy 0 02-05-2008 05:15 AM



Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Trackbacks are On
Pingbacks are On
Refbacks are Off



All times are GMT -7. It is currently 03:53 PM.


Powered By: vBulletin v3.9.2.1
Privacy Policy | Terms of Use | Advertise Content © 2001-2011 RCTech.net